دلم افتاده آنطرف دیوار

دنیا دیوار های بلند دارد و درهای بسته که دور تا دور زندگی  را گرفته اند.
نمی شود از دیوارهای دنیا بالا رفت.نمی شود سرک کشید و آن طرفش را دید. اما همیشه نسیمی از آن طرف دیوار کنجکاوی آدم را قلقلک می دهد.

کاش این دیوارها پنجره داشت و کاش می شد گاهی به آن طرف نگاه کرد.شاید هم پنجره ای هست و من نمی بینم .شاید هم پنجره اش زیادی بالاست و قد من نمی رسد   با این دیوارها چه می شود کرد؟
 می شود از دیوارها فاصله گرفت و قاطی زندگی شد و می شود اصلا فراموش  کرد که دیواری هست و شاید می شود تیشه ای برداشت و کند و کند. ...شاید دریچه ای،شاید شکافی،شاید روزنی!!

همیشه دلم می خواست روی این دیوار سوراخی درست کنم.حتی به قدر یک سر سوزن،برای رد شدن نور،برای عبور عطر و نسیم،برای....بگذریم. گاهی ساعتها پشت این دیوار می نشینم و گوشم را
 می چسبانم به آن و فکر می کنم؛ اگر همه چیز ساکت باشد می توانم صدای باریدن روشنایی را از آن طرف بشنوم.اما هیچ وقت،همه چیز ساکت نیست و همیشه چیزی هست که صدای روشنایی را
خط خطی کند.
دیوارهای دنیا بلند است،ومن گاهی دلم را پرت می کنم آن طرف دیوار.
 
مثل بچه ی بازیگوشی که توپ کوچکش را از سر شیطنت به خانه ی همسایه می اندازد.به امید آنکه شاید در آن خانه باز شود.گاهی دلم را پرت می کنم آن طرف دیوار.
 آن طرف حیاط خانه ی خداست.
وآن وقت هی در می زنم،در میزنم،و میگویم:
"دلم افتاده توی حیاط شما.می شود دلم را پس بدهید؟!..."
 
 کسی جوابم را نمی دهد،کسی در را برایم باز نمی کند.اما همیشه،دستی،دلم رامی اندازد این طرف دیوار.همین.
و من این بازی را دوست دارم.همین که دلم پرت می شود ...این طرف دیوار،همین که...
 
من این بازی را ادامه می دهم و آنقدر دلم را پرت می کنم،آنقدر دلم را پرت می کنم تا
خسته شوند،تا دیگر دلم را پس ندهند.تا آن در را باز کنند و بگویند:
 
 بیا خودت دلت را بردار و برو.
   
 آن وقت من می روم و دیگر هم بر نمی گردم!!

من این بازی را ادامه می دهم.....
نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 03:10 ب.ظ http://M.vahedi 93@yahoo.com

سلام ...متن شما وااااااقعا زیباست...معمولا چنین حرفهایی از ذهنی تراوش میکنه و از دلی بیرون میاد که رنگ و طعم آسمانی رو درک کرده .....
تبریییییییک..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد